تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو یک بانک خصوصی دیگر تعیین‌تکلیف می‌شود ثبات نسبی بازار ارز با وجود ۷ شوک سیاسی در یک سال اخیر پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور
سرخط خبرها

تاکید استاندار خراسان رضوی بر تعیین تکلیف واحد‌های راکد صنعتی استان تا پایان سال

  • کد خبر: ۲۰۱۵۷۹
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
تاکید استاندار خراسان رضوی بر تعیین تکلیف واحد‌های راکد صنعتی استان تا پایان سال
استاندار خراسان رضوی گفت: باید تا پایان سال جاری، دیگر هیچ واحد راکدی در استان باقی نماند.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری امروز(شنبه ۲ دی ۱۴۰۲) با حضور در اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی وضعیت واحد‌های صنعتی راکد و همچنین طرح‌های صنعتی در حال اجرا را بررسی کرد و گفت: چند سال است که هنوز مسئله واحد‌های صنعتی راکد در خراسان رضوی وجود دارد، هرچند در این مدت واحد‌های زیادی به چرخه تولید بازگشته‌اند، اما باید تا پایان سال جاری دیگر هیچ واحد راکدی در استان باقی نماند.

وی اضافه کرد: در بین واحد‌های راکد، واحد‌هایی با اهمیت با تولید عمده مدنظر هستند که باید هر چه سریع‌تر عارضه‌یابی شوند و نسبت به راه اندازی مجدد آن‌ها اقدام کرد و در این راستا ابتدا باید دلیل راکد بودن واحد صنعتی مشخص شود که پس از تشخیص، مشاوره لازم به صاحب واحد داده می‌شود و برای تأمین نیازمندی‌های آن ازجمله سرمایه در گردش یا مواد اولیه یا ماشین‌آلات اقدام می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در مرحله دوم باید برنامه برای راه‌اندازی مجدد واحد صنعتی مبتنی بر شناخت درست از وضعیت واحد تولیدی باشد، به این معنا که مدیر مربوطه کاملاً نسبت به شرایط واحد تولیدی و مسایل مرتبط با آن اشراف داشته باشد به عنوان مثال واحد‌های شن و ماسه به دلیل نوع کارشان نباید در فهرست واحد‌های راکد قرار گیرند، یا اگر واحدی دارای ماشین آلات مستهلک است باید بررسی شود که آیا محصول قابلیت رقابت در بازار را دارد سپس نسبت به تامین ماشین آلات آن اقدام شود.

نظری با تأکید بر تعیین تکلیف و راه‌اندازی مجدد ۹ واحد صنعتی مهم راکد تا پایان سال گفت: ضروری است شرایط به نحوی پیش رود که در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان رضوی اعلام کنیم که این استان هیچ واحد صنعتی راکدی ندارد.

وی همچنین از مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خواست فهرستی جداگانه و مشخص با جزئیات کامل از وضعیت واحد‌های تولیدی راکد در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی در بخش‌های صنعتی، صنایع کشاورزی و خدمات ارائه دهند.

در ادامه امیررضا رجبی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز درباره واحد‌های صنعتی راکد گفت: برنامه امسال استان احیای ۹۹ واحد صنعتی راکد بوده که تاکنون پروانه ۶۷ واحد صنعتی تعیین تکلیف و ابطال شده است، ۱۶ واحد به راه‌اندازی مجدد رسیده‌اند و تا پایان سال ۱۶ واحد دیگر تعیین تکلیف خواهند شد که از این تعداد ۹ واحد صنعتی مهم و عمده هستند که برای راه‌اندازی مجدد آن‌ها اقدام خواهد شد.

وی افزود: زمینه فعالیت ۹ واحد صنعتی مهم و راکد خراسان رضوی ماشین کاری و تولید قطعات توربین، کاغذ و مقوا، روغن‌نباتی، ریسندگی و بافندگی، دوچرخه‌سازی، منسوجات سلولزی، خودرو، الکترود و جوشکاری است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->